בכל תחום יש עלות שניתן לכמת אותה בכסף ובמשאבים אחרים ונוספים לגיוס לקוח חדש.אבל יש אקסיומה אחת שנכונה לכל התחומים- להביא לקוח חדש תמיד, אבל תמיד, עולה יותר מלשמור על לקוח קיים.אקסיומה נוספת היא שתמיד יותר קל למכור שוב ללקוח מרוצה שלך שכבר קנה ממך משהו בעבר, מאשר לשכנע מישהו שלא מכיר אותך \ את […]
ניהול תזרים מזומנים
אחת הבעיות השכיחות בעסקים היא ניהול נכון של תזרים מזומנים, או בכלל שימוש בתזרים המזומנים ככלי ניהולי בעסק. כאשר העסק קטן, יש מעט לקוחות וספקים ואפשר לנהל את ההכנסות וההוצאות באופן פשוט יחסית ומבלי להתחייב לשיטה או סדר מסויימים.הבעייה מתחילה כאשר העסק צומח, מס' הלקוחות גדל ובמקביל גם ימי האשראי הניתנים ללקוחות, כאשר במקביל מתרחש […]
הגדרות תפקידים בעסק משפחתי
קורה לא מעט שאני מגיעה לעסק ומגלה כי אחת מהבעיות בעסק היא חוסר בהגדרות תפקיד וחלוקת אחריות לא ברורה.מסתבר כי לעיתים בעלי העסק, לפעמים מסיבות היסטוריות, לפעמים מתוך חשש מעימותים, משאירים דברים "עמומים" מבלי להגדיר באופן ברור את התפקידים, תחומי האחריות וגבולות הגיזרה של כל אחד מהעובדים והמנהלים. נכון, בעסק קטן, כל אחד צריך לעשות יותר, […]
אין לי מתחרים!
אין לי מתחרים!כך אמר לי פעם בעל עסק בתשובה לשאלה "מי המתחרים שלך?" ולי לקח איזה שנייה או שתיים להתאושש כדי להגיב…נדיר מאוד למצוא כיום מוצר או שירות שאין לו מתחרים… בדרך כלל גם, ונניח, שאין תחרות ישירה – תמיד יהיה המוצר או השירות התחליפי שמתחרה על המקום \הזמן\התקציב כך שתמיד יש מישהו או משהו […]
יועץ עסקי – מה הוא יודע שאני לא?
לפני זמן מה נכחתי במפגש חברים שגרתי לארוחת צהריים בשבת חורפית אחת.בשלב הקפה והעוגה התפתחה לה שיחת חולין במסגרתה נשאלתי במה אני עוסקת, ועניתי, כמובן, שאני מעניקה שירותי ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים. אחד הנוכחים, שהינו בעל עסק, טען כי "יועץ עסקי זו המצאה שנוצרה על מנת להוציא כסף מבעלי עסקים תמימים, וכי עוד לא […]
איך כותבים תוכנית עסקית טובה
במהלך חייו של עסק, יש שלבים בהם עולה הצורך בכתיבת תוכנית עסקית.לרוב הסיבות הן צורך בגיוס כסף מבנק או ממקורות חיצוניים כגון משקיע\ים ו\או קרנות.יש מספר כללים שכדאי לזכור, כשניגשים לכתיבת תוכנית עסקית: מטרת התוכנית עבור מה אנו זקוקים לתוכנית?משקיע, למשל, ירצה לראות מתי יזכה לראות רווחים, מתי השקעתו תישא פרי?לכן, כשכותבים תוכנית עסקית במטרה […]
ניהול שיווק נכון – המפתח להצלחה של העסק שלך
מתי אנו מרגישים בצורך בניהול שיווק? כמו בכל תחום אחר- כשמתחילות הבעיות…קושי בהשגת לקוחות, ירידה במכירות, התנגדויות למכירה שסובבות סביב המחיר, וכדומה.גורמי המפתח העיקריים בניהול שיווק נכון הינם הגדרה נכונה וממוקדת של הבעיה, סריקת אפשרויות הפיתרון, התאמה לסרגל התקציב המתאים והספציפי לעסק, ותזמון נכון של הפעילויות לביצוע. על מנת להגיע לפיתרון שיווקי מתאים, כזה שיבטיח שאנו מתקדמים […]