fbpx

יועץ עסקי – מה הוא יודע שאני לא?

יועץ עסקי מביט בכל הנתונים

לפני זמן מה נכחתי במפגש חברים שגרתי לארוחת צהריים בשבת חורפית אחת.
בשלב הקפה והעוגה התפתחה לה שיחת חולין במסגרתה נשאלתי במה אני עוסקת, ועניתי, כמובן, שאני מעניקה שירותי ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים.

אחד הנוכחים, שהינו בעל עסק, טען כי "יועץ עסקי זו המצאה שנוצרה על מנת להוציא כסף מבעלי עסקים תמימים, וכי עוד לא נולד האדם שיבוא ויספר לי על העסק שלי דברים שאני לא יודע הכי טוב מכולם"…

התברר כי אותו אדם נכווה בעבר לאחר ששכר שירותיו של יועץ עסקי, שילם לו סכומי כסף לא מבוטלים, ובתמורה, כדבריו, היועץ העסקי זכה להעשיר את הידע שלו בתחום בו פועל העסק ואילו בעל העסק לא הרגיש שחלה כל התקדמות או התרחש שינוי כלשהו לטובה בעסק כתוצאה מפעילותו של אותו יועץ עסקי.

התעניינתי קצת לגבי התהליך שהיה, והתברר כי לא נעשתה הגדרת ציפיות, לא הותוותה תוכנית עבודה, ובעצם ללקוח לא היה ברור מה קורה ולכן גם היה לו קשה להעריך בסוף התהליך את התפוקות, אם היו.

היות וזו לא פעם ראשונה שנתקלתי בתופעה כגון זו, הנה מספר כללים שאם יישמרו ניתן יהיה למזער את הסיכוי להתרחשות דומה:

1.    בוצעה הגדרה של התפוקות הנדרשות והושגה לגביה הסכמה.
2.    הוגדרו תקציב ולוחות זמנים.
3.    יש שיתוף פעולה מלא בין העסק ליועץ.
4.    היועץ מגיע עם ניסיון, ידע, וכלים שנדרשים לצורך השגת התפוקות שהוגדרו בסעיף 1 לעיל.

כאשר התנאים הללו מתקיימים, מתרחשת סינרגיה בין עולם הידע  שמביא עימו היועץ העסקי לעולם הידע הגלום אצל בעל העסק, והנוגע לתחום בו העסק שלו פועל.
השילוב הנ"ל הוא זה שמבנה תהליכים נכון, מקצר זמן, חוסך טעויות, ותורם להשגת המטרות שהוגדרו באופן המיטבי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *