אין לי מתחרים!
כך אמר לי פעם בעל עסק בתשובה לשאלה "מי המתחרים שלך?" ולי לקח איזה שנייה או שתיים להתאושש כדי להגיב…
נדיר מאוד למצוא כיום מוצר או שירות שאין לו מתחרים… בדרך כלל גם, ונניח, שאין תחרות ישירה – תמיד יהיה המוצר או השירות התחליפי שמתחרה על המקום \הזמן\התקציב כך שתמיד יש מישהו או משהו אחר שמתחרה על תשומת ליבו ו\או כספו של הלקוח שלי.
אנחנו משקיעים הרבה זמן ומחשבה בדרך כלל כדי להכיר טוב ואפילו לעומק את הלקוחות שלנו. אבל המתחרים?
הם זוכים פעמים רבות לכתף צוננת של התעלמות, כאילו שאם לא נתייחס אליהם הם איכשהו יתאדו וייעלמו מהמרחב שסובב אותנו ואת לקוחותינו.
אני סבורה שהמתחרים שלנו הם פעמים רבות מקור הידע הגדול ביותר שיש לנו.
פעמים רבות אנחנו נדרשים להגיב ולבצע הערכה מחודשת של הפעילות שלנו, לאור הממצאים שעלו בסקירה שלנו,
ופעמים אחרות סקירה קצרה של פעילות המתחרים בשוק רק משמשת לנו כגורם שמחזק החלטות שלקחנו ושכנוע נוסף בפעילות שאנחנו כבר מבצעים.
למדתי, ואין יום בו אני לא לומדת מהלקוחות. אבל אין כמעט מתחרה שלא העניק לי משהו חשוב גם הוא שנוגע לפחות באחד ממאפייני העסק:
מחיר
שירות
ההצעה המכירתית
יחס ללקוח
תנאי תשלום
ועוד…
את בדיקת המתחרים בעת הקמתו של העסק בדרך כלל רובינו לא מפספסים…
כדאי להמשיך ולעשות זאת באופן מתוכנן ושיטתי לפחות פעם ברבעון, וודאי לפני החלטות חשובות נקודתיות הנוגעות לפיתוח העסק.