fbpx
פתק עם לב

בכל תחום יש עלות שניתן לכמת אותה בכסף ובמשאבים אחרים ונוספים לגיוס לקוח חדש.
אבל יש אקסיומה אחת שנכונה לכל התחומים- להביא לקוח חדש תמיד, אבל תמיד, עולה יותר מלשמור על לקוח קיים.
אקסיומה נוספת היא שתמיד יותר קל למכור שוב ללקוח מרוצה שלך שכבר קנה ממך משהו בעבר, מאשר לשכנע מישהו שלא מכיר אותך \ את המוצר או השירות שלך.
אז למה רובינו ממשיכים "לרדוף אחרי הרוח" במירדף בלתי פוסק אחרי הלקוחות החדשים, ומזניחים את השיווק כלפי הלקוחות הקיימים שלנו, אלו שכבר דיברנו איתם בעבר, או יותר טוב- מכרנו להם משהו בעבר?
לא תאמינו אבל התשובה שבדרך כלל אני מקבלת לשאלה מדוע לא מתבצע ניהול מסודר של הלקוחות היא "זה גוזל יותר מדי זמן"…." צריך להביא אדם ספציפי שיעסוק בזה…" , "צריך תוכנה מיוחדת שאין לנו" ועוד ועוד….
נכון שתוכנת CRM טובה היא כלי מעולה לניהול לקוחות, אבל אפשר להתחיל בקטן.

קודם כל- לנהל בסיס לקוחות שמורכב מ:
1. כל מי שקנה אצלנו משהו בעבר
2. כל מי שפנה אלינו \ היינו איתו בקשר כלשהו אך לא קנה

בשני המקרים אנחנו רוצים לרשום את כל הפרטים- שם, טלפון, כתובת, מייל ואם יש עוד פרטים- מה טוב.

נניח שבהעדר תוכנה, אנחנו מנהלים את זה בקובץ אקסל. אז העמודה האחרונה תהיה: "מתי להתקשר שוב?" או ""מועד הבא ליצירת קשר"

אנחנו רוצים להישאר בקשר עם כל מי ש"נגע" בעסק שלנו. זה אומר פעם בכמה חודשים להרים טלפון ולשאול מה נשמע. לעדכן במבצע או בהצעה מיוחדת, לשלוח ברכת יום הולדת, מתנה קטנה לחג וכדומה.

אם נשמור על קשר חם, בהתאם לצורך של הלקוח (לא להציק!) יש סיכוי גדול שגם נבצע מכירה נוספת או חוזרת בתוך בסיס הלקוחות הקיים שלנו- דבר שבתורו יחזק שוב את הקשר שלנו עם הלקוח.

לבעלי עסקים קצת יותר גדולים, עם מספר עובדים, אני ממליצה מאוד לעשות שימוש בתוכנה מתאימה.

מי שעובד עם חשבשבת ימצא מודול טוב מאוד של CRM בחשבשבת חלונות של היום. צריך לרכוש את זה בנפרד, זה לא מגיע כלול בתוכנה הבסיסית.
מי שעובד עם תוכנת הנה"ח קטנה יותר (ריווחית ודומיה) יכול לשדרג ל- זום פריוריטי- שהיא התוכנה המומלצת ביותר לעסקים קטנים לדעתי מבחינת עלות-תועלת- היום היא מוצעת במחיר חודשי אטרקטיבי לעסקים קטנים (כ-100 ש"ח לחודש) ויש לה לדעתי את מערכת ניהול לקוחות הכי טובה שיש בשוק כיום עבור עסקים קטנים ובכלל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *